تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع
تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع

صالحی سکان دار جدید امــورخارجه

بولتن نیوز : بررسی برنامه‌های علی اکبر صالحی وزیر پیشنهادی وزیر امور خارجه و رای اعتماد مجلس به وی در دستور کار جلسه علنی امروز (یک‌شنبه) مجلس قرار گرفت.

نمایندگان ملت بعد از استماع توضیحات نمایندگان موافق و مخالف و وزیر پیشنهادی، صالحی را با 146 رای موافق، 60 رای مخالف و 35 رای ممتنع از مجموع 241 رأی مأخوذه به عنوان وزیر امور خارجه رأی اعتماد دادند.

بعد از اعلام وصول نامه ریاست جمهوری مبنی بر معرفی صالحی برای تصدی این وزارت‌خانه، نمایندگان مجلس در قالب کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف مایت خود را از وی اعلام کردند.

علی‌اکبر صالحی دانشیار دانشگاه صنعتی شریف، رئیس سابق این دانشگاه، سیاست‌مدار و رئیس کنونی سازمان انرژی اتمی ایران و سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران است. او برادر جواد صالحی است.

وی مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه آمریکایی بیروت و دکترا را در علوم فنی و در سال 1977 از ام‌آی‌تی در آمریکا دریافت کرد. علی‌اکبر صالحی، با مرتبه علمی دانشیار، عضو هیئت علمی دانشکده انرژی دانشگاه صنعتی شریف است. وی بین سال‌های 1361 تا 1363 و 1368 تا 1372 ریاست دانشگاه صنعتی شریف را بر عهده داشت.

پس از برکناری منوچهر متکی که در سفر دیپلماتیک به سر می‌برد در آذرماه 1389 وی با حفظ سمت ریاست سازمان انرژی اتمی به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه منصوب شد. صالحی در تاریخ 3 بهمن 1389 به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد