تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع
تفطّن

تفطّن

وبلاگ حقوقی تفطّـــــن/ (درج اخبار، مقالات، قوانین،مشاوره و سایر خدمات حقوقی) وکیل مرتضی زارع

حضور ۷۰۰ نفر از اصلاح طلبان در انخابات مجلس نهم

استاندار تهران با بیان اینکه هیچ دغدغه امنیتی در برگزاری انتخابات مجلس نهم نداریم، تأکید کرد: بیش از 700 اصلاح‌طلب در روند ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس نهم، برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

مرتضی تمدن استاندار تهران پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری مراسم معارفه رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، طی سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس گفت: آنها اعلام کرده‌اند که حدود 700 نفر از اصلاح‌طلبان در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند ولی معتقدیم که بیش از 700 اصلاح‌طلب در انتخابات ثبت‌نام کرده است.

وی در ادامه افزود: اصلاح‌طلبان قصد دارند که در انتخابات مجلس نهم چراغ خاموش حرکت کنند البته اینکه چرا سران اصلاحات در انتخابات شرکت نکرده‌اند را باید از خود آنها سؤال کرد چراکه راه برای آنها باز بود و می‌توانستند ثبت نام کنند.

* هیچ دغدغه امنیتی در برگزاری انتخابات مجلس نهم نداریم

خبرنگاری از استاندار تهران در رابطه با وضعیت امنیتی استان در آستانه برگزاری انتخابات مجلس نهم پرسید که وی هم در پاسخ گفت: در حال حاضر هیچ دغدغه امنیتی نداریم، هر جا که مردم حضوری چشم‌گیر و سرنوشت‌ساز داشته‌اند، خودشان هم مخاطرات امنیتی را برطرف کرده‌اند.

تمدن اضافه کرد: در انتخابات مجلس نهم نیز با حضور چشم‌گیر مردم هیچ دغدغه و مخاطره امنیتی را فرا روی خود نمی‌بینیم اما انتخابات اصولا یک الزامات امنیتی و انتظامی ویژه خود را هم دارد.

* تدابیر استانداری برای محافظت از صندوق‌ها و حوزه‌های أخذ رأی

وی در بیان الزامات برگزاری انتخابات، محافظت از صندوق‌های رأی و حوزه‌های اخذ رأی را از جمله این الزامات عنوان کرد و گفت که محافظت از این موارد در جای خود انجام خواهد شد؛ این اقدامات از جمله وظایف ذاتی ما در برگزاری انتخابات است و برای آن تدبیر هم کرده‌ایم.

استاندار تهران تصریح کرد: اما آنچه که بعضا به ذهن متبادر می‌شود که مثلاً موضوع انتخابات تبدیل به یک موضوع امنیتی شود، ما چنین تحلیل و برآوردی نداریم البته بیانات رهبر معظم انقلاب در عید سعید فطر نیز جزو الزامات ماست؛ در این حوزه، برای محافظت از صندوق‌ها در روند برگزاری انتخابات نیز پیش‌بینی‌ها و تدابیر لازم را انجام داده‌ایم اما اینکه بگویم انتخابات در ایران زیر سایه تدابیر امنیتی برگزار می‌شود، این مسئله را درست نمی‌دانم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: وقتی مردم حضور و مشارکت در انتخابات دارند، دیگر جای دغدغه‌ای وجود ندارد البته دشمن هم ساکت نمی‌ماند و تلاش‌هایی انجام می‌دهد ولی به یاری خداوند حضور مردم در انتخابات همه این مسائل را خنثی می‌کند.

* تمام برآورد‌ها و نظر سنجی‌ها از مشارکت بالای مردم در انتخابات مجلس نهم خبر می‌دهند  

"تمام برآورد‌ها و نظر سنجی‌ها از میزان مشارکت بالای مردم در انتخابات مجلس نهم خبر می‌دهد، موضوعی که آثار آن را ما در روند ثبت نام کاندیداها هم مشاهد کردیم؛ در جریان ثبت‌نام داوطلبین با اینکه شرط فوق لیسانس هم به شرایط ثبت نام اضافه شد، اما در تهران با توجه به اینکه در دوره‌های قبل و در حالی که محدودیت مدرک تحصیلی نبود، حدود هزار و 500 نفر ثبت نام کرده بودند اما در این دوره با لحاظ محدودیت مدرک تحصیلی حدود هزار و 66 نفر ثبت‌نام کردند و این نشان می‌دهد که شور و شوق برای حضور در عرصه رقابت انتخاباتی بالاست."

وی خاطرنشان کرد: وقتی شور و شوق ثبت نام بالا باشد، مشارکت مردم را بالا می‌رود.

استاندار تهران با بیان اینکه در حال حاضر از مراجع 4 گانه استعلام ثبت‌نام کنندگان انجام شده و برابر زمان تعیین شده پاسخ‌ها نیز اعلام خواهد شد، گفت: قطعا کار روی همان زمان تعیین شده و تقویم انتخابات پیش خواهد رفت.

تمدن در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران اظهار داشت: پیش‌بینی ما این بود که ثبت‌نام‌ها در تهران کمتر از هزار نفر باشد اما در استان، بیش از هزار نفر داوطلب نمایندگی مجلس نهم شدند؛ راه هم برای همه کسانی که قصد داوطلبی نمایندگی مجلس را داشتند، باز بود و هیچ منع و محدودیتی در ثبت‌نام‌ها وجود نداشت.

* جریانی قصد دارد که خود را محدود و محبوس کند  

وی افزود: اگر هم کسی یا جریانی منع و محدودیتی برای خود قائل است به کسی ارتباط ندارد؛ جریانی قصد دارد که خود را محدود و محبوس کند اما با این وجود، در مورد حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات شایعاتی مطرح شده بود که در این زمینه یک نکته وجود دارد و آن اینکه ما کاری به ارزیای جهت‌گیری کاندیداها در زمان ثبت نام نداریم و حتی در زمان تأیید صلاحیت هم ملاک‌ها و معیارهای دیگری در میان است؛ اصلاح طلبان اعلام کردند که ما حدود 700 کاندیدا داریم و این نشان می‌دهد که اصلاح طلبان در انتخابات هم حضور پیدا کردند.

* فرش قرمزی که در انتخابات برای نامزد‌ها پهن شده بود، برای همه فکر‌ها و جناح‌ها بود

"فرش قرمزی که در انتخابات برای نامزد‌ها پهن شده بود، برای همه فکر‌ها و جناح‌ها بود لذا به نظر ما انتخابات آینده انتخاباتی با مشارکت بالایی همراه خواهد بود البته تعیین تعداد شعب انتخاباتی نیز بر عهده هیئت اجرایی است ولی تجربه نشان داده که شعب انتخابات بیشتر خواهد شد چرا‌که جمعیت افزایش یافته و برخی مناطق و شهرک‌های مسکونی جدیدی هم اضافه شده است."

استاندار تهران در پایان گفت: حوزه‌های انتخابیه استان تهران نیز همان حوزه‌های انتخابیه قبلی است چرا‌که لایحه‌ اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه در دستور کار مجلس قرار نگرفت، پس چارچوب حوزه‌های انتخابیه در استان تهران همان چارچوب قبی و تعداد نمایندگان نیز همان تعداد قبلی نمایندگان خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد